Nabór na samodzielne stanowisko audytora wewnętrznego w Ambasadzie RP w Paryżu

Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej zaprasza do wzięcia udziału w naborze na samodzielne stanowisko audytora wewnętrznego w Ambasadzie RP w Paryżu.

Informacje o ofercie:

MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY – Ambasada RP w Paryżu
STANOWISKO – samodzielne stanowisko audytora wewnętrznego
WYMIAR ETATU – 1
LICZBA STANOWISK PRACY – 1
TERMIN SKŁADANIA DOKUMENTÓW – 01.09.2025 r.
STATUS NABORU – Nabór w toku
DATA PUBLIKACJI WYNIKU –
KONTAKT tel. +48 (22) 523 79 76, email: rekrutacja@msz.gov.pl

Wynagrodzenie

1. Stosunek pracy zawierany jest na podstawie powołania na czas pracy w placówce zagranicznej (przewidywany czas pracy w placówce zagranicznej – ok. 4 lata).
2. Wynagrodzenie składające się z:
a. wynagrodzenia zasadniczego ok. 8 300 – 9 700 zł brutto,
b. dodatku stażowego w wysokości do 20% wynagrodzenia zasadniczego (po udokumentowaniu prawa do tego dodatku),
c. dodatku zagranicznego wypłacanego w walucie, zależnego od placówki zagranicznej – w wysokości ok. 12 000-12 500 zł brutto (od dodatku nie są odprowadzane składki na ubezpieczenie społeczne ani podatki).

Zakres obowiązków

Osoba na tym stanowisku:

1. Przeprowadza zadania audytowe zapewniające, w tym programuje zakres i harmonogram audytów, przeprowadza analizę ryzyka, ustala stan faktyczny zgodnie z metodyką obowiązującą w audycie, formułuje oceny i zalecenia dotyczące stanu kontroli zarządczej w obszarach objętych audytem.
2. Przeprowadza czynności doradcze w zakresie uzgodnionym z kierownikiem placówki dotyczące usprawnień w systemie kontroli zarządczej.
3. Przeprowadza czynności sprawdzające i dokonuje oceny działań placówki zagranicznej podjętych w ramach realizacji zaleceń audytowych.
4. Przeprowadza identyfikację i analizę ryzyk, wpływających na realizację celów placówki zagranicznej oraz na bieżące funkcjonowanie i stan zasobów dla potrzeb planowania długoterminowego (rocznego i wieloletniego).
5. Opracowuje roczne i wieloletnie plany audytu oraz sporządza sprawozdania z wykonania tych planów.
6. Przekazuje do komórki organizacyjnej MSZ właściwej do spraw audytu wewnętrznego kopie rocznych planów i sprawozdań.
7. Przygotowuje dla kierownika placówki oraz Komitetu Audytu zbiorcze informacje i oceny dotyczące stanu, Istotnych ryzyk i proponowanych usprawnień kontroli zarządczej.
8. Dokumentuje czynności i zdarzenia mające istotne znaczenie dla prowadzenia audytu wewnętrznego.

Wymagania

1. Wykształcenie wyższe magisterskie lub równorzędne.
2. Doświadczenie zawodowe: co najmniej 2 lata w obszarze audytu wewnętrznego.
3. Posiadanie kwalifikacji zawodowych określonych w przepisach prawa dla stanowiska audytor wewnętrzny, zgodnie z ustawą o finansach publicznych:
– zdany egzamin potwierdzony certyfikatem: Certified Internal Auditor (CIA) lub Certified Government Auditing Professional (CGAP) lub Certified Information Systems Auditor (CISA) lub Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) lub Certified Fraud Examiner (CFE) lub Certification in Control Self Assessment (CCSA) lub Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA) lub
– złożony w latach 2003-2006, z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów lub
– uprawnienia biegłego rewidenta, lub dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i posiadanie dyplomu ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, o których mowa w ustawie o finansach publicznych.

1. Znajomość języka francuskiego lub angielskiego na poziomie B1.
2. Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
3. Znajomość: aktów prawnych regulujących kwestie związane z prowadzeniem audytu wewnętrznego.
4. Wiedza: merytoryczna oraz umiejętności praktyczne w zakresie realizacji zadań audytu wewnętrznego, w tym m.in. znajomość technik i metodyki audytu wewnętrznego, standardów audytu wewnętrznego, analizy ryzyka.
5. Umiejętność: współpracy, argumentowania, radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, analitycznego myślenia.
6. Zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa, odporność na stres.
7. Posiadanie wyłącznie obywatelstwa polskiego.
8. Korzystanie z pełni praw publicznych.
9. Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Benefity

– mieszkanie służbowe
– zasiłek adaptacyjny na pokrycie kosztów zagospodarowania się w państwie przyjmującym w wysokości 150 % kwoty bazowej dodatku zagranicznego oraz 100 % kwoty bazowej dodatku zagranicznego na członka rodziny
– pokrycie kosztów podróży przesiedleniowej oraz ryczałt na przewóz mienia osobistego członka służby zagranicznej i członków jego rodziny
– pokrycie opłat za naukę dzieci w szkole typu podstawowego lub średniego w wysokości 100 % czesnego obowiązującego w przedszkolu bazowym lub w szkole bazowej w państwie przyjmującym, których listę ustali dyrektor generalny służby zagranicznej,
– dofinansowanie do żłobka i przedszkola*
– świadczenie na niepracującego małżonka (10 % dodatku zagranicznego miesięcznie) i na dziecko (25 % kwoty bazowej dodatku zagranicznego miesięcznie za każdego małoletniego członka rodziny)
– dofinansowanie wypoczynku*
– podróż do Polski na koszt pracodawcy dla członka służby zagranicznej i jego rodziny (po 2 latach)
– dofinansowanie zajęć sportowych i kulturalnych*
– zwrot uzasadnionych i udokumentowanych kosztów leczenia członka służby zagranicznej i członków jego rodziny przebywających z nim na stałe w państwie przyjmującym (w krajach UE obowiązuje karta EKUZ)
– dofinansowanie zakupu okularów i szkieł korekcyjnych
– objęcie polisą od NNW
– możliwość wykupienia ubezpieczenia na preferencyjnych warunkach
– transparentne zasady awansu i nagród
– praca w międzynarodowym środowisku
– wsparcie finansowe rozwoju zawodowego (szkolenia, kursy językowe).

Inne informacje

Przed objęciem stanowiska w placówce kandydat zobowiązany będzie do odbycia cyklu szkoleń przedwyjazdowych organizowanych przez MSZ. Warunkiem podjęcia obowiązków służbowych w placówce tj. zatrudnienia przez MSZ, jest zakończenie wszystkich procedur przedwyjazdowych.

MSZ nie zwraca kosztów poniesionych przez kandydata, związanych z udziałem w postępowaniu rekrutacyjnym, jak również kosztów dojazdu i zakwaterowania kandydatów w trakcie szkoleń przygotowujących do objęcia stanowiska w placówce zagranicznej.

Termin składania dokumentów: 01.09.2025 r.

Aplikuj tutaj.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry